Tiimiüritused ja seiklused värskes õhus

Wanderlust Matkad tähistab 5. sünnipäeva – Kolme asutaja mõtted teekonnast ja tulevikust

Wanderlust Matkad tähistab sel sügisel oma viiendat tegutsemisaastat. Ettevõte sai alguse Luua Metsanduskoolis, kus kolm matkajuhiks õppivat sõpra – Reimo Mürgimäe, Signe Ohakas ja Kert Kruusakivi – otsustasid luua uue loodusturismi ettevõtte. Just nüüd on hea hetk heita pilk tagasi nende teekonnale ja uurida, mida toovad järgmised viis aastat.

wanderlusti_esimene_matk_600x300q75

Wanderlusti esimene tellimusmatk

Algus Luua Metsanduskoolist: miks oma ettevõte?

Wanderlusti loomise idee kohta ütleb, Reimo: „Minu soov oli õpinguid alustades see, et loome täiesti uue ettevõtte Eesti loodusturismi sektoris, mille tähelepanu keskenduks lisaks tugevale tiimile ja ägedate elamuste pakkumisele ka klienditeeninduslikule aspektile.“

Kert, kes on olnud ettevõtliku loomuga juba varasest east saati, ütles: „Ei olnud variant, et minna tööle kellegi teise juurde. Oma asja on ikkagi kõige toredam ja mõistlikum ajada.“

Signe leidis oma tee Wanderlusti asutajate sekka pisut teisiti. „Kui Kerdi ja Reimoga Luual matkajuhiks õppides tuttavaks sain, oli neil Wanderlusti loomise idee juba olemas. Minult uuriti ääri-veeri kohe esimesel sessil, kui olime bussis teel seeneretkele, kas tahaksin nende loodavasse firmasse matkajuhiks tulla. Vastasin, et teades ennast, on mu motivatsioon omanikeringis olles hoopis midagi muud kui palgalise matkajuhina,“ meenutas Signe.

asutaja_liikmed_600x300q75

Reimo, Signe ja Kert 2020. aasta veebruaris matka eel

Unustamatud hetked ja õppetunnid

Viis aastat ettevõtlust on pakkunud Wanderlusti asutajatele palju meeldejäävaid hetki. Reimo jaoks on olnud kõige meeldejäävamad suvepäevade kontseptsioonid, kus on loodud rätseplahendusi suurtele gruppidele. „Antud üritused on nii ettevalmistavas faasis kui ka hiljem oma tiimiga tegevusi läbi viies pakkunud väljakutseid, mis isiklikus plaanis on aidanud arendada loovlahenduste väljatöötamise, projektijuhtimise kui ka tiimijuhtimise oskusi,“ jagas Reimo.

Signe toob esile heategevusliku räätsamatka rabas vaegnägijatele. „Seda matka ette valmistades ja läbi viies pidin väga hoolikalt mõtlema, kuidas ma asju esitan, püüdes end pidevalt panna retkeliste olukorda. Andsin võimaluse nägemismeele kompenseerimiseks kasutada rohkem teisi meeli, et pakkuda elamust,“ selgitas Signe, lisades, et see oli tema jaoks kõige õpetlikum ja südantliigutavam matk.

Kerdile meeldis eriti Pro Beaute matkasari, mida ta nimetas „äriliselt geniaalseks ideeks“, kuna see matkasari võimaldas viia kontakti hinna madalaks kaotamata ära selle kvaliteeti.

wanderlust_5_tordiga_600x300q75

Signe ja Reimo saavad matkade vahel kokku, et varustust vahetada ja torti süüa

Mis on viie aastaga muutunud?

Asutajate hinnangul on Wanderlust Matkad muutunud märksa professionaalsemaks ja optimeeritumaks. „Esimene aasta (2020) möödus suure õhinapõhise toimetamise, paljude teenuste testimise ning kliendibaasi loomise rütmis. Õppisime palju praktika käigus juurde, oli suuri kordaminekuid kui ka ämbrite kolistamist,“ meenutas Reimo. Tänaseks on protsessid paigas ja tiim suuremaks kasvanud. „Meie bränd on Eesti loodusturismivaldkonnas juba teada ja tuntud ning võrgustumise kaudu on tekkinud hulk püsipartnereid ja meie teenuste edasimüüjaid nii Eestis kui välismaal,“ lisas ta.

Signe lisab, et aastate jooksul on kasvanud julgus ja selgus, kellele ja mida pakkuda. „Me ei püüa enam kõigile kõike pakkuda, vaid keskendume oma sihtrühmadele ja kvaliteedile. Tänu sellele on meil täna olemas lojaalsed püsikliendid ja usaldusväärsed koostööpartnerid,“ sõnas ta.

Kert rõhutas ka muutusi turul. „Ettevõte ehk ei olegi niivõrd muutunud, turg on muutunud rohkem. Konkurentsi sektori väliselt on palju rohkem juurde tulnud.“

Väljakutsed ja unistused tulevikuks

Kõige suurema väljakutsena meenutab Signe Wanderlusti kodulehe loomise projekti, mis oli töömahukas ja aeganõudev. „Õppisin seda, et koostöös peitub jõud – ühendasime kõigi parimad oskused ja sündis koduleht, mille üle võime uhked olla,“ sõnas ta.

Mis puudutab tulevikuplaane, siis Reimo unistus on viie aasta pärast olla tuntud rahvusvaheliselt kui üks parimaid loodusturismi teenusepakkujaid Eestis. „Unistus on see, et 5 aasta pärast tuntakse meie brändi välismaistel sihtturgudel kui ühte parimat loodusturismi teenuse pakkujat Eestis,“ ütles ta. Signe jagab seda visiooni, lisades, et: “Loodan, et looduses matkajuhiga käimisest saab tulevikus normaalsus, mis on ühtviisi hariv ja lõõgastav.” Kert aga vaatab kaugemale tulevikku. „5 aasta jooksul mul unistust ei olegi, aga 20 aasta pärast kui hakkan pensioni nautima, siis hakkan Wanderlusti alt tegema Kolga lahe saartele mootorpaadireise. Võin isegi sellele peale maksta – see oleks mõnus,“ unistab ta.

Mis teeb Wanderlustist Wanderlusti?

Kõik asutajad on ühel meelel, et Wanderlusti teeb eriliseks nende meeskond. „Meie enda tiim. Hästi oluline on nö ühine veregrupp – sarnased põhimõtted ning väärtused,“ usub Reimo. Signe lisab, et nende „lustakas ja kokkuhoidev tiim“ on võtmeteguriks, mis toob edu. Kert rõhutab, et inimeste erinevus on see, mis on tähtis. „See tiim, kes on seda kõike juhtinud ja kes on olnud tegevad, nende erinev taust annabki terviklikkuse, mis tagab edu,“ lisas Kert.

Meie Wanderlustis loodame, et järgmised viis aastat tulevad sama põnevad ja arendavad kui möödunud aastad. Oleme valmis uueks teekonnaks ja kutsume teid kõiki meiega metsa ja rappa seiklema ning Eesti looduse ilu avastama!

Jaga seda postitust ka teistega.

Alusta ürituse planeerimist koos meiega.

Loe meie teisi postitusi.

Privaatsuseelistused
Seda veebisaiti sirvides võivad erinevad kolmanda osapoole poolt pakutavad teenused salvestada sinu veebilugejasse informatsiooni küpsistena. Siin saad oma privaatsuseelistuste abil piirata informatsiooni salvestamist. Mõningat laadi küpsiste blokeerimine võib mõjutada veebilehe kasutuselamust negatiivselt.
Loading content...